Tuesday 4 September 2012

WHY JOIN US?????????????



Kelebihan sebagai Pharmacist Ecosway

1. Sebagai pemilik perniagaan farmasi sendiri - Ia tidak akan mudah untuk memiliki kedai farmasi tanpa sejumlah besar wang melainkan jika anda adalah dari sebuah keluarga kaya. 
Cosway membolehkan impian anda menjadi kenyataan kerana mereka  yang melabur wang (bayaran sewa, deposit, pengubahsuaian kedai yang biasanya memakan kos RM150-RM200k, kos penyelenggaraan, bil elektrik, internet dan bil telefon,bil air, pembelian drugs atau ubatan, pembelian kesemua stok barang, peralatan dalam kedai, keselamatan dan sistem berkomputer, dll) dan risiko semua diatas tanggungan syarikat


2. Boleh memilih lokasi pilihan - Anda boleh memilih mana-mana tempat untuk membuka kedai farmasi dengan syarat ia sekitar 10km dari mana-mana cawangan Cosway Farmasi dan kedai Cosway. Ia boleh menjadi 5-10 minit dari rumah anda jika anda mahu dan tempat yang strategik.Kelebihan yang hebat untuk mereka di kawasan yang kerap traffic jam. Bukan sahaja menjimatkan petrol,  tetapi masa dan tenaga .


3. Mampu untuk mendapatkan dua sumber pendapatan - Pada dasarnya dua jenis pendapatan dalam Cosway Farmasi yang adalah pendapatan aktif dan pasif. Pendapatan aktif pendapatan bulanan terjamin anda (amount yang sama dengan gaji anda sekarang) malah tiada limit untuk profit sharing 50% dan OTC.  Sebaliknya, pendapatan pasif anda akan datang dari keuntungan rangkaian anda yang dikumpulkan ke dalam empat jenis (saya akan terangkan kepada anda bagaimana). Ini keuntungan rangkaian dilalui untuk anda malah bersambung kepada generasi akan datang supaya ia memberi anda satu jaminan untuk anak-anak anda. Nilai rangkaian keuntungan yang tinggi kerana ia akan dikira dalam USD.



4. Dapat untuk mendapatkan pendapatan terjamin - Anda layak mendapat pendapatan terjamin bulanan sebanyak RM 5000 (minima) hingga RM 8000 (maksimum) yang berdasarkan pendapatan anda yang terdahulu terakhir yang dikeluarkan bulanan yang termasuk elaun tetap lain (pada budi bicara syarikat). Akan ada tambahan 12% (asas> RM 5000) atau 13% (asas <RM 5000) yang disediakan.

5. Fleksibiliti masa Kerja - Malah, anda boleh mempunyai lebih kebebasan untuk waktu bekerja kerana anda adalah pemilik perniagaan. Walaupun waktu kerja rasmi ialah 12 jam sehari, anda dibenarkan untuk menyesuaikan ia sesuai untuk anda dan keperluan pelanggan. Tambahan pula, apabila liberalisasi Ahli Farmasi Berdaftar Provisional (PRP) bermula, Cosway HQ akan memperuntukkan dan membayar 2 PRPs untuk bekerja di bawah Ahli Farmasi Berdaftar Penuh (FRP) untuk tempoh 1 tahun dan PRPs ini akan secara automatik ditandatangani di bawah FRP sebagai downline. PRPs ini kemudian akan layak untuk membuka kedai Cosway Farmasi mereka sendiri selepas tamat dan lulus tahun PRP mereka. Oleh itu, masa bekerja akan menjadi lebih fleksibel apabila terdapat tiga ahli farmasi di kedai Farmasi Cosway.


6. Tiada perlu menaja VIP Shopper - Farmasi tidak dibenarkan untuk merekrut ahli VIP semasa waktu bekerja kerana ini adalah penting untuk menjaga profesionalisme. Namun kelebihannya adalah stockist akan allocate beberapa VIP shopper setiap hari untuk kita. Pakej ini menarik apabila setiap kali VIP shopper yang diletakkan dalam akaun kita membeli di mana-mana outlet Cosway di Malaysia, kita akan dapat profit 5%-15% dar jumlah belian mereka, tak kira masa. 



contohnya seorang VIP SHOPPER minimum akan membeli RM150 sebulan barangan rumah tangga di kedai Cosway. 
Sehari kita dapat 2 VIP shopper. 
Sebulan lebih kurang 60. Katakan 50 orang lah...
Jika 3 bulan bermakna 150 Vip shopper berdaftar dibawah akaun kita
150 orang xRM150X10%
=RM2250 sebulan 

Ini adalah referral income yang kita perolehi. Cuma satu daripada 5 cabang referral income. Dan jgn lupa ya...VIP shopper bertambah setiap hari. 
Pengiraan selepas setahun 

50 orang x 12 = 600 org vip shopper
600 x 150 x10%
=RM9000

Ini cuma cabang 1 dari 5 referral income. Ada 4 lagi. Inilah dikatakan 9/10 punca rezeki adalah dari perniagaan. NO CEILING INCOME.   


7. Kemudahan sistem inventori - Berbeza farmasi bebas, anda tidak perlu menghabiskan masa anda untuk berurusan dengan wakil jualan stok.Anda tidak perlu bimbang yang menawarkan harga yang lebih baik dan dengan itu yang berurusan dengan. Anda tidak perlu untuk memanggil pembekal banyak kali dalam kes mereka tidak boleh memberi anda ubat bahawa anda telah mengarahkan disebabkan tidak cukup atau masalah-masalah lain. Anda tak perlu penigkan kepala fikirkan bila nak bayar kepada pembekal. Dalam Farmasi Cosway, anda hanya perlu meluangkan masa pesanan melalui sistem pesanan stok farmasi POS system. Kemudian stok akan dihantar ke pintu kedai anda tanpa charge. 



untuk inventori anda hanya perlu pantau data stok. Semua data pesanan akan disimpan dalam sistem komputer dan dengan itu anda boleh memantau pada bila-bila masa inventori anda, top-up stok, jualan, baki stok, dan sebagainya
8. Dispensing separation - - Mempunyai banyak pharmacy retail outlet akan mempercepatkan proses kerajaan memulangkan hak dispensing kepada pharmacist. Ura-ura mengatakan 2014 bakal dilaksanakan Dispensing right kepada ahli farmasi.9. Pasukan kerja - Farmasi Cosway, kedai farmasi kami ibarat satu keluarga. Anda tidak bersendirian malah boleh meminta bantuan pharmacist dari outlet yang berdekatan untuk apa-apa isu. Malah didalam kedai farmasi anda bakal bersama stockist. kebiasaannya stockist miliki pekerja sendiri. Anda oleh minta bantuan pekerja stockist jika memerlukannya. Bukankah ini yang kita mahu, berkerja secara berpasukan, tanpa risiko kerugian, tanpa perlu menggunakan wang simpanan untuk mulakan perniagaan, tidak perlukan pengalaman yang lama dalam retail biz, kebebasan masa, dan multiple source of income.


10. PRPs - PRPs hanya akan diperuntukkan untuk melatih di bawah Farmasi Cosway yang memiliki empat tahun pengalaman dalam bidang berkaitan. Walau bagaimanapun, Cosway HQ adalah dalam proses berunding dengan Lembaga Farmasi Malaysia dan sedang menunggu keputusan dan garis panduan yang muktamad. Peluang untuk mendapatkan diluluskan adalah tinggi sebagai bilangan graduan farmasi segar meningkat sebahagian besarnya dari tahun ke tahun.


11. 
Selain daripada itu, sebagai kumpulan awal Farmasi Cosway adalah lebih baik daripada kemudian kerana ia adalah lebih mudah untuk membina rangkaian anda sendiri kerana permintaan yang lebih tinggi, dan rangkaian akan terus berkembang dari masa ke semasa.


Jika anda diberi pilihan, adakah anda ingin memulakan francais dengan syarikat yang baru atau syarikat yang telah ada 32 tahun pengalaman pengurusan retail outlet? malah syarikat Cosway bertaraf international tetapi yang penting pengasasnya  adalah orang kita, MALAYSIAN.. 


Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai perkongsian Farmasi Cosway serta bagaimana anda boleh menjadi salah satu ahli farmasi Cosway, sila sila emel saya  free2ustore@gmail.com atau hp no : 012 3076095  Saya akan menghantar anda slaid Farmasi  Cosway yang berkaitan serta borang permohonan. Di samping itu, saya akan menjawab semua pertanyaan anda jika anda mempunyai sebarang. Sharing is Caring

No comments:

Post a Comment